Sådan kan du også blive en influencer på YouTube

0
292

Digital markedsføring er blevet ekstremt vigtig i dag. Dette skyldes, at størstedelen af befolkningen bruger digitalt indhold på sociale medier, hjemmeside blogs og streaming-websteder såsom YouTube. Dette har skabt en ny form for markedsføring, som vi kalder influencer marketing. Hvis du har en populær YouTube-kanal og en massiv fanskare, kan du blive en YouTube-influencer og tjene penge ved at promovere forskellige brands.

Følgende er et par vigtige tips til at blive en top YouTube-influencer og finde dit drømmejob med en succesfuld YouTube-kanal.

1. Vælg en niche

At have en niche er ekstremt vigtigt, hvis du ønsker at blive en YouTube-influencer. Hvis du vil oprette forskellige slags videoer til en enkelt kanal, vil du ikke være i stand til at skille dig ud og skabe en unik identitet for dig selv. Dine følgerer vil blive forvirrede over, hvad din kanal handler om.

Ved at fokusere på en bestemt niche-sport, fitness, spil osv. kan du lade andre vide præcis, hvilken slags indhold de kan forvente på din YouTube-kanal. Dette øger tilliden, og kan hjælpe med at give din YouTube-kanal success.

2. Opret en brandidentitet

Brandidentitet er din slogan, beskeder, værdier og stemme og meget mere. Det er dybest set alle de ting, der gør dig til et brand – en YouTube influencer, snarere end bare en generisk YouTuber.

For at skabe en brandidentitet til din YouTube-kanal har du brug for mange forskellige ting. Til at begynde med har du brug for et unikt og attraktivt logo. For at oprette et sådant logo kan du hente inspiration fra populære YouTube-logo-ideer online. Du har også brug for en iørefaldende tagline, en farvepalet, der passer til dit brand, en unik præsentationsstil og bestemte værdier, som du står ved. Kombiner alle disse ting, samtidig med en hjemmeside til blog, og du har en stærk brandidentitet! Køb hjemmeside.

3. Udgiv friskt og unikt indhold

YouTube er en massiv platform, og der er allerede tusindvis af succesfulde YouTube-kanaler på næsten alle tænkelige niche. Det er overflødigt at sige, at hvis du vil kæmpe mod konkurrencen, har du brug for engagerende og unikt indhold. Så undgå at bruge enkle og almindelige indholdsideer. Find i stedet nye indholdsidéer til din kanal, der er virkelig fængslende, attraktive og har stor appel.

4. Vurder dit udstyr

YouTube handler om den audiovisuelle appel. Hvis dine videoer har skarpe billeder og sprød lyd, vil du automatisk fremstå som en topklasse YouTuber. Så du skal investere i anstændigt udstyr, der kan hjælpe dig med at skabe videoer i professionel kvalitet.

En vigtig ting, du skal gøre for at øge din indholdskvalitet, er at finde de bedste vlogging-kameraer og vælge et, der passer til dit budget. Lyd er også vigtig, men medmindre din kanal handler om musik, eller en podcast eller noget, der kræver lyd af høj kvalitet, har du det fint med en budgetmikrofon. Du vil måske også investere i premium videoredigeringssoftware for at øge tiltrækningen af dine videoer.

5. Forbedre organisk synlighed

Laver du højkvalitets og engagerende YouTube-videoer, men får du ikke god synlighed? Hvis dit svar er “ja”, så skal du måske tænke på SEO. Du skal lære, hvordan du placerer dine YouTube-videoer som nummer et i søgeresultaterne. Først da kan du udvide din rækkevidde på tværs af platformen og vokse til at blive en influencer på topniveau. Følgende er et par YouTube-tip til dette, du kan anvende:

  • Lav kreative titler til dine videoer, og medtag relevante søgeord i dem.
  • Brug longtail søgeord i beskrivelsen af dine videoer og de tags, du bruger.
  • Brug overbevisende thumbnails. I stedet for at bruge en tilfældig ramme, som YouTube vælger fra din video, skal du uploade dit eget miniaturebillede.
DEL