Du har sikkert prøvet det. Kommet hjem til opgangen, og du kan se at jeres ejendomsservice har været der. Og desværre bliver du skuffet – igen. Trappevasken fungerer ikke – der er stadig beskidt i hjørnerne. Og selvom I bad om vinduespudsning for 14 dage siden er der stadig ikke sket noget. Og du forstår ikke, hvorfor I bliver nødt til at acceptere den behandling. Og det burde heller ikke være nødvendigt.
Start forfra med en ny leverandør.
Med en ny leverandør inden for ejendomsservice kan I få en frisk start i jeres ejendom. Og så giver det god mening at I lige samle trådene og bliver enige om, hvad I gerne vil have ud af jeres nye samarbejdspartner.
- Start med at beslutte de områder, hvor I gerne vil have hjælp – f.eks. trappevask, vinduespudsning, rengøring af fællesarealer, osv. Alle leverandører siger, at de kan hjælpe med det hele, og jo mere, I vil have hjælp med, jo dyrere bliver det.
- Beslut jer for kvalitetskrav indenfor hvert område. Hvor ofte skal der rengøres? Hvor hurtigt skal de komme ved akutte opgaver? Og skal der være en kompensation til jer, hvis de ikke overholder kravet?
- Kontakt forskellige leverandører for at høre, hvad de siger til jeres ønsker. Tal eventuelt med andre, der bor i opgangene i nærheden af jer, og hør hvilken leverandør af ejendomsservice, de bruger. Hold gerne møder med de potentielle leverandører og vælg den, som I har det bedste indtryk af.
Få trivslen tilbage.
Vi trives bedst, når der er rent og pænt omkring os. Og når leverandører rent faktisk giver det, som vi betaler for. Så føler vi, at vi får noget for pengene, og vi er tilfredse.
Så er der ro på, og vi kan bruge energi på andre, vigtigere ting.